Senior designer bij verzekeringsmakelaar Aon
Sinds 2018 vorm ik samen met mijn collega’s John Keizer en Lesley Hermsen het designteam van Aon Nederland. Samen verzorgen we de vormgeving van alle interne en externe uitingen. White papers, brochures, banners, content voor social media, nieuwsbrieven, e-mailmarketing, uitleganimaties, webinars, interactieve infographics, alles komt door onze handen. John is specialist op het gebied van print en huisstijl, Lesley is onze videospecialist en ik ben verantwoordelijk voor digital design en animatie. We vormen met de copywriters en de event managers van het marketing services team het interne reclamebureau van Aon. Dit team is onderdeel van het grote marketing communicatie team bestaande uit 38 personen.
De Aon tijdlijn
In 2019 is er een restyling van de kantoren op de locaties in Nederland gerealiseerd. Aan ons de opdracht om op de eerste etage van het kantoor in Rotterdam een fysieke tijdlijn te bouwen.
De geschiedenis van Aon gaat terug naar 1688. Een periode waarin ons land actief was in de handel op Oost- en West-Indië. Lucratief, maar vol risico’s. Op open zee, met relatief kleine schepen en eenvoudige navigatie-instrumenten. Deze risico’s vroegen om een oplossing om de financiële belangen van de deelnemers in de zeevarende ondernemingen te beschermen. Zo werd risicomanagement in de zeventiende eeuw gemeengoed in de internationale handel vanuit Nederland.
De belangrijkste historische gebeurtenissen worden geïllustreerd met rekwisieten en archiefmateriaal.